29 Mart 2011 Salı

Unkapanı Kadınlar Pazarı


Fatih Kadınlar Pazarı
 
Bu hafta Unkapanı'nda İMÇ bloklarının karşı tarafında bulunan Kadınlar Pazarına gittim.

Burası eskiden daha farklıymiş ama 2010 İstanbul Kültür Başkenti çalışmaları sırasında yeni yüzüne kavuşmuş.

Fatih Kadınlar Pazarı
 

Genelde açıkta baharat, peynir, sakatat gibi şeyler satılıyor.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Araç trafiğine kapalı alanda ortada yeşil alan, çevresinde apartmanlar var.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Apartmanların altında lokantalar, kahveler ve dükkanlar ...

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Apartmanlara geçen sene restorasyon yapılmış.

Fatih Kadınlar Pazarı
 

Fatih Kadınlar Pazarı
 

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Yolun sonunda su kemeri var.


Fatih Kadınlar Pazarı

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Bir ara bunbar yemek için Beşir Bahçıvan Sofrasında mola veriyorum.
 

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Bunbar bağırsak içine pirinç ve kıymadan yapılan iç pilav ile doldurulmasından oluşuyor. Yağda kızartma, suda haşlanma ve salçalı su ile yapılma gibi seçenekleri var. Nasıl istediğinizi söylüyorsunuz ona göre servis yapılıyor. Ama tadı pek bana göre değilmiş.
 

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Bağırsakların ham hali de böyle. İsterseniz sizde alıp evde yapabilirsiniz.
 

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Ben Bunbar'ı Şırdan sanarak çok heveslenmiştim. Çoçukluğumuzda bir aile dostumuz Nergiz teyzemiz yapardı. Çok özel ve zahmetli olduğu için bu yemeği yaptığı zaman özel davet ile evine giderdik. Bağırsak zeytinyağlı dolma gibi doldurulup, dikilmesi ve haşlanması ile oluşurdu. Ama onu buralarda yapan yokmuş.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Ben bunbarı yiyemiyince Ahmet çok üzüldü bir kahve ısmarlayıp, ücrette almadı. İkram oldu anlayacağınız.

Kadınlar pazarında ayrıca Siirt yöresinin meşhur diğer yemeği olan Büryan'da yapılıyor. Büryan'da etin şişe takılıp ateş kuyusundaki suyun üstünde buhar ile pişirilmesi. Ben yemedim ama diğer masalardaki misafirler çok beğendi.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Bu kuru peksimet gibi bir ekmek. Suda ıslatılarak yeniliyor. Çoçukluğumdam hatırladığım bir tat olduğu için bir adet denemek için aldım.
Fatih Kadınlar Pazarı
 
Ayrıca açık kuruyemişlerde satılmakta.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
 
Bir kamyonda nar gördüm. Dışı sanki pörsümüş gibiydi, ama içi kan kırmızısı idi.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Bence bu satış şekli pazarlama harikası. Ceviz yanında ceviz kıracağıda satılıyor.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Siirt yöresininden türkü söyleyen benim pek tanımadığım sanatçıların CD ve kasetleride satılıyor.

Fatih Kadınlar Pazarı
 
Birde açıkta satılan tütün var. Kahvedeki emmiler bu tütünleri sarıp içiyor.Ben ilk defa gördüm birde tütün sarma makinası vardı.

Fatih Kadınlar Pazarı
 

Fatih Kadınlar Pazarı
Kadınlar pazarında bahar...

Fatih Kadınlar Pazarı
Siirt Bittim Sabunu .....
Fatih Kadınlar Pazarı
 
Kahvede oturmayı çok istedim ama pek mümkün olmadı

Ben bir uğramanızı öneririm. Mutlaka değişik gelecektir. Ben çok zevk aldım.

Pin It

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.